Challenge accepted: I

Ik hou van een uitdaging. Ik hou er ook van om te schrijven over een uitdaging. Dus hier hebben we de perfecte combinatie: ik ga schrijven over mijn volgende uitdaging. Ik ga de Bikini Body Guide van Kayla Itsines doen.

Veel van jullie zullen het al wel kennen: een slopend trainingsschema dat belooft dat je binnen drie maanden helemaal ripped bent. Nu weten we allemaal dat zulke dingen vaak iets overdreven zijn, maar aangezien de foto’s worden ingestuurd door ‘echte’ mensen op instagram, denk ik dat er toch een redelijke kern van waarheid in zit. Als je die voor en na foto’s eens wilt zien, google dan op ‘kayla itsines before after’.

Niet dat ik zo’n grote transformatie nodig heb trouwens. Maar ja, zoals ik al zei hou ik van uitdagingen. En dat is dit zeker. Ik ben namelijk al begonnen aan week 1 en ik zal je eens vertellen wat ik ervan vind.

AAAAH wat is dit?!11!1!1?!

Nee, maar echt. Ik sport al een hele tijd best wel serieus en ik ben in redelijk goede vorm. Maar wat ik nu meemaak slaat alles. Gewoon doodgaan is het. De eerste dag was benen en cardio. Nu is het idee dat je twee circuits hebt, die je allebei twee keer doet, zeven minuten lang. In totaal train je dus 28 minuten. Ik was na drieënhalve minuut klaar met alle oefeningen uit het circuit, maar dan moet je dus nog door tot de zeven minuten op zijn… Echt, ik heb het uit mijn tenen moeten halen. En toen kwam woensdag: armen en buikspieren. Dit was nog even alles in het kwadraat want ik had nog spierpijn van maandag. Toen ik klaar was moest ik eerst een uur bijkomen op de bank, want bewegen lukte zeg maar niet echt.

En nu? Mijn buik doet zeer als ik nies, ik kan m’n armen niet optillen en, nou ja eigenlijk doet alles zeer. Maar stiekem voelt dat best goed, want ik weet dat ik heel hard getraind heb. Ik krijg ook steeds meer vertrouwen in dat programma en die voor- en na foto’s… Ik ben benieuwd hoe me dit zal vergaan. Het idee is namelijk dat je drie keer in de week de trainingen doet met de circuits, en twee tot drie keer per week LISS, dat betekent eigenlijk gewoon drie kwartier wandelen of fietsen. Daarnaast moet je nog een keer stretchen. Het klinkt zeker goed te doen, maar na vijf weken wordt het wel nog iets opgeschroefd allemaal, dan moet je namelijk ook nog een HIIT training erbij gooien en doe je nog een extra circuittraining. Kuch. Een uitdaging is het zeker.

Ik zou mezelf niet zijn als ik geen zware uitdaging zou kiezen voor mezelf. Maar ja, anders is het ook niet echt meer een uitdaging. Ik houd jullie op de hoogte van dit alles. Misschien, heel misschien, zal ik ooit ook zo’n voor- en na foto posten. Stiekem is dat nu nog een beetje een eng idee…

Liefs, Roos