Hello,

Even snel want het is bedtijd voor ons.

Bij Ihop hebben we heerlijk ontbeten. Jip is van mening dat we thuis elke dag ook wel een dergelijk ontbijtje zouden moeten nuttigen. Jip bestelde een chocolat pancake met slagroom, zag er erg gezellie uit! Daar valt niet over te discusieren toch. Op de foto kan je zien wat ze voorgeschoteld kreeg. Het is mij net iets te stevig zal ik maar zeggen. Tjonge, lots of big mama's en papa's hier en ik begrijp nu waarom. Amerika is groot, ontbijt is zelfs groot; zeg maar ALLES is groots. Het is overigens wel heerlijk, maar hopelijk herkennen jullie ons nog wanneer we weer terug zijn!

Vandaag op het programma: Sanibel/Captiva Islands, Dolphin Watch en Bubbelen tijdens de maaltijd........

Op het Florida/Orlando forum gelezen dat als we mooie schelpen en strand op ons lijstje hadden staan; moesten we Sanibel voorbij rijden en in Captiva helemaal doorrijden naar het eind. Uiteraard hebben we dat gedaan, wonderschoon! Wat een schelpen. Na enige aarzeling van de meiden en met name Jippie, toch een plons in de zee overwonnen. Afspraak was zodra we een HAAI zagen 'haai' zouden roepen en meteen onder water gaan en zwaaien naar deze genoot! Opdracht van Hank was dan om een zeehond na te doen....en de dames bleven achter hem; Gelukkig was dit niet nodig, al vind ik het jammer dat ik Hank geen zeehond na heb horen en zien doen. Je kan je er vast iets bij voorstellen...ikke tenminste wel!

Heerlijk water, schelpen zoeken, en stoeien met de golven was het vermaak voor een paar uurtjes. Al hadden we ons met een sunblock ingesmeerd; m.n. onze meiden begonnen er aardig als kreeftjes uit te zien. Tijd om op te stappen dus, maar we wilden ook graag nog 'naar we gelezen' hadden één van de mooiste stranden van deze eilanden toe! Ook daar zijn we heel even geweest, zie foto!

Het hoogtepunt van deze dag was met volle overtuiging van ons allen de Dolphin Watch! Wat mooi en geweldig! Voor diegene die mij kennen de volgende uitspraak: "Je zou er bijna van .....men ! Super, fantastisch, emotioneel, ik denk dat jullie het wel snappen nu?!

Bubble Room was ook erg mooi, maar ik vond de bediening en het eten nou niet echt geweldig, het eten was wederom te groots! Het was er erg druk dus binnen een half uurtje stonden we weer buiten. Duur en naar onze mening niet waar voor je geld. Het was niet slecht, maar ook niet om over te stuiten zal ik maar zeggen!

Onderweg naar het hotel nog even naar het Shell Museum geweest. Prachtige schelpen wederom, maar aangezien je ze niet mee naar Holland mag nemen hebben we alles netjes gelaten waar het lag!

Bij een winkelketen even wat drinken, een koelboxje en een wijntje meegenomen om de avond en volgende dag met een 'goed' gevoel door te komen. Leuk die Malls, zeg het maar of ze hebben het daar!

De meiden zijn moe en rood van téveel zon vandaag. Jip haar enkel doet pijn dus maar snel het bed, en morgen gezond weer op!

Dit was dag 2 van ons avontuur. De meiden genieten, wij genieten........tot voor dit moment; TOPPIE!!

Liefs en groetjes voor allen!